Tempatan

Arwah Merayu Nak Jumpa 2 Anaknya Walaupun Doctor Cakap Esok, Awal Paginya Dia Meninggal Dunia.

PEMERGlAN ibu kepada dua anak selepas hampir dua bulan bertrung nywa melwan penykit kansr payvdra bukan sahaja memberi ksan kepada keluarga tetapi juga rakan rapatnya.

Turut bersedlh dengan pemerglan Noor Athirah Mohd Ariff, 24, adalah kakak angkatnya, Sofea Yanna Abdullah yang berkongsi berita dvka itu menerusi satu posting di Facebooknya baru-baru ini.

Menurut Sofea Yanna, dia tidak mendvga arwh yang dikenalinya sejak tujuh tahun lalu pergi sekelip mata dalam keadaan anak keduanya yang masih kecil.

Permintaan terakhir Noor Athirah | Harian Metro

“Memang saya dan kawan-kawan yang lain terkejvt. Tak sangka dia pergi begitu cepat sebab tak tahu pun dia skit selama ni.

“Selepas dia melahirkan anak kedua melalui kaedah pembdahan atas nasihat d0ktor ketika kandngan berusia lapan bulan dia k0ma sekejap.

“Dalam dua minggu sebelum dia menlnggl tu dia sedarkan diri dan dipindahkan ke wrd biasa,” katanya kepada mStar.

Noor Athirah menlngglkan dua anak yang masih kecil.

Jelas ibu kepada tiga anak itu, dia yakin Noor Athirah akan kembali pvlih selepas melihat semangatnya melwan penykit tersebut.

“Sebaik saja dia dipindahkan ke w4d biasa di H0spital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu (Kelantan) ramai ingatkan dia akan sembh.

“Kali terakhir saya berhubung dengan dia 4 Julai lalu, dia cakap seolah-olah macam orang tak skit.

“Walaupun d0ktor cakap tak ada harapan tapi semangat dia tu kuat. Jadi ramai ingatkan dia boleh berthan lama tapi tak sangka dia pergi jua,” kata jurumekap bebas itu.

Doktor cakap ‘esok’ tapi dia beritahu nak hari tu juga. Kiranya dia macam dah tahu-tahu dia nak pergi. Jadi petang tu husband bawa dua anak dia ke h0spital.

SOFEA YANNA ABDULLAH

Jurumekap

Pada masa sama, Yanna turut sedlh mengenangkan nasib anak kedua Noor Athirah yang tidak sempat merasa setitik pun susu ibunya.

“Memang sedlh sebab sepanjang tempoh hampir dua bulan tu anak dia tak pernah menyusu badan dan kini dijaga ibu arwh di Tumpat, Kelantan.

“Walaupun dia sedar sekejap tapi memandangkan tengah Perntah Kawalan Pergerakan (PKP) jadi memang tak boleh nak bawa anak dia ke w4d.

Noor Athirah sempat bertemu dengan dua anaknya tetapi ketika itu dia sudah tnat.

“Buat masa ini, anak keduanya hanya bergantvng pada susu formula khas untuk bayl prmatang. Anak keduanya itu juga mlrip muka arwh… Allah gantikan sebiji,” katanya.

Lebih memilvkan, Yanna berkata arwh turut membuat permlntaan terakhlr mahu bertemu dengan dua anaknya, petang sebelum dia menutup mata kira-kira jam 1 pagi Khamis lalu.

“Petang sebelum dia tnat tu dia merayv-rayv pada d0ktor nak jumpa dua anak dia. Saya dapat tahu dia tulis n0ta sebab dia tak boleh nak bercakap sangat.

“Doktor cakap ‘esok’ tapi dia beritahu nak hari tu juga. Kiranya dia macam dah tahu-tahu dia nak pergi. Jadi petang tu husband bawa dua anak dia ke h0spital.

“Dia tengok tapi masa tu dah tak kenal siapa-siapa sebab dah tnat. Lepas tu awal pagi tu saya dapat tahu dia dah tak ada,” katanya.

Yanna berkata arwh hanya menydari dia menghldap knser payvdara thap empat selepas menjalani pemerlksaan ketika srat h4mil anak keduanya.

Jnzah Noor Athirah selamat dikebumlkan di kampung halamannya di Tumpat, Kelantan.

“Memang dia sendiri pun tak tahu sebab masa tu dia tengah mengandvng. Dia ingatkan letlh, lengvh-lengvh badan tu sebab mengandvng.

“Bila kandvngan dah lapan bulan barulah d0ktor dapat dtect dia ada knser. Itu pun dah stge 4 dan s3l knser tu dah merbak ke tvlang belakang dia.

“Lepas tu d0ktor buat keputusan nak keluarkan baby secara pembdahan untuk selamatkan dua-dua nywa sebelum keadaan dia kembali tnat sebaik sedar dari k0ma kira-kira dua minggu lalu,” katanya.

Jnzah Noor Athirah selamat dikebumlkan di Tanah Perkbvran Islam Kok Pasir, Tumpat pada pagi Khamis lalu.

Noor Athirah menlnggalkan suami, Muhammad Hairi Ramli, 27, dan dua anaknya, Muhammad Hairil Hafsya, 2, dan Muhammad Haidil Haziq yang kini sudah berusia hampir dua bulan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:Teh tarik kaw

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *