Tular Pakcik Jual Jagung Yang Dikasari Penguatkuasa, Ebit Lew Datang Ziarah Dan Ini Rayuannya Pada Pihak Majlis..

Tular di media sosial apabila difahamkan apabila seorang pakcik yang ditegur diatas faktor tidak memiliki lesen perniagaan. Namun, terkini menerusi halaman FB Siti Norfadhilla iaitu anak kandung kepada lelaki yang tul4r tersebut bersuara dan cerita hal sebenar terutama dalam pemilikan lesen yang tidak berjaya.

Entri penuh Siti Norfadhilla menerusi halaman FB nya:

Image may contain: text that says 'Siti Norfadhilla 14h.6 Assalamualaikum saya kandung kepada yang kalian kasari tu ayah Saya dan pernah membuat permohonan lesen dll tapi tak diluluskan mungkin faktor lokasi ayah pilihan tempat dan menghadapi Retinitis Pigmentosa yang menggaggu penglihatan ayah Untuk pengetahuan kalian marah ni datang cakap "sampai bila ENGKAU nak berlakon ?" Padahal ayah saya memang bukti surat doktor memang diubati Jagung pencarian saya belajar belum bekerja berasa sangat kecewa kerana belum mampu membantu ayah memang sangat kerana nampak keluar pendapatan macam orang orang adik masih belajar termasuk belajar sudah keadaan beradik Kalau takkan ingin sangat kecewa dengan semua bukan merompak Saya'

sajagempak.com - ‘Orang Tua Yang Kalian Kasari Itu Bapa Saya..Dia Cuma Mahu Cari Sesuap Nasi’ - Gadis Kecewa Layanan Terhadap Bapanya

Siti Norfadhilla juga memberitahu dalam Facebook bahawa Ustaz Ebit Lew juga telah datang untuk melawat ayah beliau.

“Assalamualaikum dan salam sejahtera semua . Alhamdulillah harini rumah saya dikunjungi Ustaz Ebit Lew . Terima kasih banyak atas keprihatinan yang Ustaz Dan krew tunjukkan kepada keluarga saya . Hanya Allah yang dapat membalas kebaikan Ustaz” – Siti Norfadhilla

USTAZ EBIT LEW LAWAT PAKCIK JAGUNG

Sedih sangat rasa. Semalam tengok video pakcik ini tengah berniaga jagung. Pakcik rabun 90 peratus penglihatan tak nampak.

Cuma 10 peratus tinggal. Nampak bayang jer. Muka semua dah takleh nampak. Kasihan rasanya. Berniaga jagung disitu dah 5 tahun. Dari dulu ini jer kerjanya cuma di tempat lain. Anak semua masih sekolah. 5 masih belajar lagi. Semua rajin-rajin. 2 orang di universiti.

Ada anaknya yang cuti sekolah bawa food panda. Pakcik ni sehari dapat rm50 jika habis jagungnya. Dalam seminggu dah 3 kali semua jagung kena rampas. Yerlah berniaga disitu salah sebab tiada lesen. Tapi saya rasa kasihan padanya. Baik pakcik ni.

RAYUAN EBIT LEW PADA MPS

Saya tak salahkan sesiapa cuma terfikir macam mana nak bantu pakcik ini. Dengan rendah diri saya merayu MPS dapat membantu pakcik ini.

Segala pertolongan kepada pakcik ini saya dahulukan ucapan terima kasih. Rezeki dan ujian masing-masing. Kita sebagai saudara tugas membantu mereka. Saya hadiahkan rm1ribu dan tanya jika perlu bantuan apa-apa. Pakcik ni sebak dan tak ingin yang lain-lain.

Pakcik ini dan isteri berniaga buah sikit jer tepi jalan. Mereka kenal saya. Selalu tengok video dan ceramah saya. Katanya dapat jumpa ustaz dah bahagia. Mereka tak nak apa-apa. Gembira rasa. Pelukan dengan tangisan sebak. Bila saya tanya apa saya boleh bantu. Pakcik ni taknak apa-apa dari saya.

Sabarlah pakcik. Saya doakan Allah mudahkan rezeki pakcik makcik dan anak-anak. Semoga anak semua jadi anak yang baik dan hebat-ebitlew

VIDEO:

Kredit: Siti Norfadhilla / Ebit Lew

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*