“Kalau tak nak anak, cari Abby “- Kerana Kes Der4 Anak, Buang Bayi Abby Abadi Luah Rasa Geram.

Beberapa hari ini kita di kejutkan dengan berita pendera4n kanak-kanak 5 tahun sehingga meninggal dunia .

Pasangan suami isteri itu akhirnya di hukvm penjar4 27 tahun. Tidak kurang pula kes pembuangan bayi di dalam tong sampah baru- baru ini di Seberang Takir, Kuala Nerus.

Lebih menyayat hati kes mencamp4k bayi dari tingkat 13 oleh seorang pelajar wanita yang juga ibu kepada bay1 tersebut berlaku di Air Hitam Pulau Pinang.

Terpanggil dengan situasi yang berlaku, Abby Abadi meluahkan perasaan di laman IG beliau. Beliau sememangnya bergerak secara  aktif dalam menguruskan kelahiran anak & ibu  yang tidak ada dokumen dan lain-lain masalah yang memerlukan anak diserahkan kepada keluarga angkat yang berkemampuan.

Kerana terlalu prihatin beliau sendiri juga turut mengambil 3 anak angkat untuk di belanya

Seminggu Abby Abadi ambil anak angkat ketiga - “Mula-mula macam ...

Ikuti luahannya..

Kan dah kata, yg taknak cari Abby Abadi..

Kenapa smpai hati dibuang2 begini. Dalam tong sampah pulak tu. Kalau taknak sngat, letaklah disurau, masjid atau tempat2 yg lebih selamat.. Ni Nasib baik masih bernyaw4 baby tu.. Dan nasib baik yg buang dia terlepas. Nasib tak baik.. klau kena tangkap, berpuluh tahun dalam penjara. Tak ke sia2 hidup

Kes suami isteri siram anak 5 tahun dengan air panas sampai meninggal tu dah jatuh hukum semalam. 27/28 tahun penjara. Katalah skrg umur 27, keluar penjara nanti umur dah berapa? Kenapa tak fikir panjang sebelum buat? Ingat seronok ke duduk dalam penjara tu.

Terbaca semalam tentang ini. Sakit hati + geram + sedihhhh sangat rasanya! Rupanya bukan setakat siram air panas, mcm2 pendera4n dah ke atas anak tu. Dikerjakan anak tu mcm takde pedoman! Letak dalam sarang kucing, Disimbah dgn air panas berkali2, ditvmbuk, dikerjakan sampai c4cat kekal anak tu sbb ratah susu Allahurobbi..

Dari bayi sampai 4 tahun anak tu sbnrnya dah diserahkan pada org lain. Dijaga dgn penuh manja & kasih sayang. Tahun ke 5 di ambil mak bapanya semula. Ingatkan nak dijaga elok2, rupanya di dera sampai mminggal dunia. Sedihnya ya ALLAH.. tak terbayang keadaan anak tu sewaktu diperlakukan seperti itu oleh mak ayah sendiri . Makan apa sampai jadi kejam mcm tu

ALLAH dah bagi merasa nikmat berumahtangga, nikmat dpt ank, tp perangai macam org tak berakal pulakkk.. Semoga dapat ambil kesempatan yg ada utk muhasabah diri & bertaubat waktu dalam penjara nanti.

Berbalik pada kes Baby yg dibuang ini, Apapun,Syukur baby masih hidup. Semoga nasib baby ni terbela& mendpat penjaga yg sbaik2 nya ya ALLAH.. Amin.

Ps: Tolong ye kalau kenal, tau mana2 ibu yg tak perlukan baby dalam kandungannya, tak mampu jaga, keadaan tak mngizinkan utk jaga atau apa sahaja alasannya, serah pada Sy. Mak Baby dan Baby akan Sy uruskan sebaik & semampu Sy. Sy mohon

 

Rata-rata netizen juga melahirkan rasa kecewa ..

sumber : IG abby abadi / HMT network

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*