Tempatan

“Kau Pun Bukan Baik Sgt, Ada Rekod SeIeweng Wang Syrkt, Pukvl Isteri”- Warga Netizen Smash Kembali Asri

𝙐𝙑𝙖𝙨𝙖𝙣 π˜Όπ™¨π™§π™ž π™…π™–π™£π™œπ™œπ™ͺ𝙩 π™₯π™€π™‘π™žπ™¨ 𝙩𝙖𝙠 𝙨𝙀𝙑𝙖𝙩 π™˜π™šπ™©π™ͺ𝙨 𝙠0π™£π™©π™§π™€π™«π™šπ™§π™¨π™ž

Baru ini,Peniaga buger k0ntroversi, Mohd Asri Hamid berumur 42, atau dikenali sebagai Asri Janggut telah mencetuskan perdebatan hangat di media sosial apabila berkata kebanyakan pihak polis dan tentera tidak menjaga solat dalam suatu wawancara semalam.

Ramai yang telah kongsi klip video ini. Dah viral katanya sejak malam tadi lagi. Ya memang bukan video penuh, tapi pada kami, tak sepatutnya beliau β€˜judge’ dan kata kebanyakan p0lis macam tu… Jangan kerana beberapa orang penguasa yang buat hal kita huk0m semua yang lain sama sahaja. Tak patut lah kan.

Dengan ada nya Kenyataan itu yang dibuatnya di media sosial secara ‘live’ dalam satu temubual menyebabkan ramai warga netizen telah mengec4m kata-katanya itu.

Dilihat Asri dalam klip rakaman video itu ada mendakwa kebanyakan yang menyertai polis dan tentera tidak menjaga solat.

β€œHisap rokok, tak jaga sembahyang. Cuba tanya anggota polis, subuh sembahyang tak?

β€œBila last (kali terakhir) bawa isteri sembahyang subuh?

β€œPernah tak tanya anak apa itu syahadah? Bermakna sebenarnya segala kuncinya,” itu antara petikan terpacul daripada mulut Asri Janggut yang tular.

Ramai juga warga netizen menyifatkan pemilik perniagaan Hot Burger Malaysia itu melakukan sangkaan bvruk terhadap pasukan keselamatan.

Dia pun bukan baik sangat, ada rekod lampau

Malah ada dari warga netizen di laman media sosial di Facebook (FB) yang meng0rek pula rekod rekod lampau Asri Janggut ini termasuk mempunyai rekod j3nayah memukuI isterinya terdahulu.

Pemilik akaun media sosial id Nazirul Syahmi mendakwa Asri Janggut juga mempunyai rekod uguutan j3nayah dan seIeweng wang syarikat.

Malah ada netizen di Facebook (FB) yang meng0rek pula rekod lampau Asri Janggut termasuk mempunyai rekod j3nayah memukuI isterinya.

Pemilik akaun Nazirul Syahmi mend4kwa Asri Janggut juga mempunyai rekod uguutan j3nayah dan seIeweng wang syarikat.

Bagi pemilik akaun media sosial Man Putat’s pula katanya: β€˜Sebab itu jangan dipuji terlalu tinggi, sya!tan datang berbisik-bisik.’

Begitu juga komen dari pemilik akaun media sosial FB iaitu Harimau Putih Selatan: β€˜kannn… dah jadi hero mula sembang kuat.’

Wartawan Harian Metro cuba mendapatkan ulasan dari Asri Janggut, namun jawapannya menerusi WhatsApp memberitahu yang dia masih belum bersedia utk bertemu media.

β€œβ€˜Bismillah..Wassalam. Buat masa ini keadaan saya amat tert3kan dengan apa yang berlaku. Buat masa ini saya belum bersedia bertemu dengan media.” Jelasnya

β€œSaya memohon maaf atas kesiIapan dan keteIanjuran saya, saya benar-benar rasa bersaIah atas perkara tersebut. Saya akui kesiIapan saya ini.. maafkan saya atas kejah!lan saya,” katanya.

Difahamkan, jam 2 petang ini dia akan membuat kenyataan bersama Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) disiarkan secara langsung.

Sabtu lalu, pendedahannya mengenai rumah juddi dan penjualan rokok seIudup di kawasan Bandar Baru Sungai Buloh menjadikan dia umpama hero dan mengg3mparkan negara.

Sumber dari Harian Metro via newsbd78.info

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *