Ibu Tinggalkan Anak Sendirian Dalam Kereta, Mujur Pekerja Tesco Pantas Selamatkan Dari Bahaya.

Terdahulu, heb0h diperkatakan mengenai kisah seorang kanak-kanak yang ditemui mennggaI dunia di dalam kereta, kerana bapanya terIupa mahu mengambil anaknya.

Namun, ia bukanlah ke$ pertama yang berlaku di Malaysia, sebelum ini telah ada kej4dian yang sama direk0dkan dan kebanyakkannya berpunca daripada kecu4ian pihak penjaga.

Nampak b4yi sorang2 dalam kereta.

Terbaru, seorang pekerja pasaraya Tesco di Pulau Pinang, telah menemui seorang b4yi ditingg4lkan didalam kenderaan,t4npa ditemani oleh sesiapa.

TESCO EGATE PENANG

Seorang pekerja tesco,telah menemui seorang b4yi ditinggalkan didalam kenderaan,tanpa ditemani oleh sesiapa.

Ketika kejadian pekerja tesco mintak pertolongan dari orang lain,nasib baik tingkap belakang kereta terbuka sedikit dan pekerja tesco boleh buka pintu kereta dan selamatkan b4yi tersebut.

Kepada mak ayah diluar sana,apa pun alasan,nak cepat ke,urgent ke,jangan la tinggalkan anak anak anda didalam kenderaan berseorangan,banyak sangat kes budak budak lmas didalam kenderaan disebabkan kecu4ian ibu ayah,sayangi la anak anak anda.

Mencegah itu lebih baik dari mengubati,sayangi la anak anak

Ketika kejadian, pekerja tersebut telah meminta pertolongan orang awam untuk membantunya mengeluarkan b4yi tersebut daripada kender4an.

Minta tolong orang awam

Mujurlah, tingkap belakang kereta terbuka sedikit dan pekerja tesco boleh buka pintu kereta dan berjaya menyelamatkan b4yi berkenaan.

Oleh itu, kepada ibu bapa dan penjaga, ambillah iktib4r daripada 1nsiden yang telah berlaku sebelum ini, jnganlah sesekali membiarkan anak kecil berseorang di dalam kereta, kerana b4haya datang tanpa didug4.

Info dari saksi kejadian :

Ibu b4yi tersebut muncul kira-kira 15minit selepas diselamatkan. Ibu b4yi itu menyatakan dia takut pihak Tesco tidak membenarkan dia membawa b4yinya masuk (faktor cov-19) kerana masih kecil.

Kerana itu dia meninggalkan sekejap didalam kereta. Duty Manager Tesco menjelaskan,Pihak Tesco tidak pernah menghalang untuk kanak-kanak atau warga tua dari memasuki mall.

Reaksi dari warganet.

Staff tesco bertindak dengan pantas . Alhamdulillah dpt selamatkan 1 nywa . Kalau aku la aku gendong je anak tu . Susah cmne pun nak ambik brg xde hal la jnji anak ada depan mata . Nyawa ank lg penting . Xde masa rasa nak rimas kot atau rasa leceh .

Terima kasih dan Tahniah pada perkerja tesco tu semua. Awak semua org hebat. Peka pada keadaan sekeliling. Kalau awak² semua xprasan entah apela nasib b4yi tu.

Tiada alasan boleh diterima anak ditinggalkan di dalam kereta. Semoga ibubapa tersebut boleh ingat pengajaran ini seumur hidup dan tidak mengulanginya lagi. Hp boleh tertinggal tapi anak tak boleh ya.

Tuhan sedang uji dia..belum uji kita lagi..semoga apa yg dah berlaku sebelum ni jadi iktibar dan pengajaran buat kita semua..

Lain kali pech kan cermin kereta tu.. bagi ada akal sikit yang tinggalkan budak dlm kereta tu.. nak bawak kes p0lis pun tak guna..kalau pecah kan cermin.. yelah sebab ko Selamat kan nywa budak.. sebab ada alasan yang kukuh.. semangat aku xde kt situ.. kalau ada ah siap ko

Sumber : Info Roadbl0ck JPJ/P0LIS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*