Viral

“Cikgu tibai bertalu-talu sampai pembaris hancur ” – Ibu Terkilan Anak Di Pukvl Tak Siapkan Kerja Sekolah.

 

Wanita ini kongsi kisah anaknya yang dipukvl guru kerana tidak menyiapkan tugasan kerja sekolah yang diberi..

 

Sahur❤️
Mama perati ja Danish makan sahur.
Ayaq mata mama laju keluaq leleh pipi. 😭😭😭Mama biaq Danish tahan sakit yang lama sorang2 dari pukvl 11.30pagi kejadian sampai pukui 1.30 petang waktu mama p bik hampa kat sekolah. 😭😭😭Mama rasa terkilan sebab fikir ya allah dik hang tahan sakit sungguh kena tibai teruk sampai pembaris besar tu hancur Dan lengan hang berbirat2 sampai bengkak leb4m, serpihan pembaris tu kena kt dahi dan muka, yang LUK4 di jari berdarah sebab hang tepis cikgu hang tibai bertalu2 mcm tu sekali hang tak teriak Walaupun sikit.malahan hang takut nak bg tau mama😭😭😭😭.

No photo description available.

May be an image of one or more people

Hang takut mama marah hang lagi. sepatah pun hang tak kata kena tibai. Mama blh tau pun sebab lepas hampa masuk dalam keta masa mama Bik hampa kt sekolah. Mama Tanya soalan. ❓Sekolah mcm na harine OK ka❓mama kalih tgk Danish duduk kerusi belakang dengan muka bercalar tu yang buat mama Tanya awat muka hang adik❓gaduh ka❓main apa sampai tera tu❓hang diam adik😭😭😭hang tak berani ceta apa pun. Hang tak habaq pun cikgu tibai. Abg ammar yang buka mulut habaq kata cikgu tibai dia tadi sebab tak siap kerja sekolah. Mama buka baju sekolah hang tgk di lengan tangan ya allah bengkak berbirat2😭😭😭Mama Tanya hang adik buat Salah apa ne sampai cikgu hang buat hang tera2 ne. Hang bg tau kata tak buat kerja sekolah bg siap. Mama terus tutup enjin kereta. Mama kata Jom kita p jumpa tuan pengetua. Apa ne teruk Sgt ne tibai 😭😭masa tu mama dah lembik tangan kaki ketar.
Pak guard sekolah Tanya nak p mana.❓Mama jawab nak p jumpa tuan pengetua sebab anak saya cikgu tibai teruk ne. Mama tunjuk kesan tibai pada pak cik guard 2 orang depa kata tudia ne bukan dah tibai ne dia bubuh hawing lepas geram sungguh.
Hang mula kuaq ayaq mata bila mama yang mula dulu kuaq ayaq mata bila mama, hang Dan abg ammar jumpa TUAN PENGETUA SEKOLAH,CIKGU DISPLIN, & CIKGU KAUNSELING BG TAU KES HANG NE. MAMA meleleh ayaq mata tangan badan lembik habis sebab gamak cikgu hang sampai tera tu TIBAI teruk hang sebab kesalahan kecil yang hang buat hanya TAK SIAPKAN LG 2 SOALAN DARI 4 SOALAN yang cikgu bahasa English bagi Dan Hang bangun dari kerusi tempat duduk dalam kelas nak p Tanya Dan tgk kawan hang yang lain jawab lg 2 soalan akhir yang hang tk tau nk buat jawab.

No photo description available.
Cikgu hang terus HUKUM HANG MCM NE SEKALI‼️

AKU sebagai mak tak Salah cikgu nak didik tibai rotan anak aku.sebab aku pun rotan anak bila anak buat Salah. Aku bukan manjakan anak2. Sebab ne Danish ada rasa takut nak bg tau aku dia kena tibai. Dia hanya bg tau abg ammar saja. Tapi aku tgk kesan bengkak leb4m tu ya allah aku lembik tangan Dan badan ketar sampai mcm ne sekali. 😭
Eda minta maaf Disebabkan perkara ne nitezen jadi kecam mengecam antara satu sama lain. ‼️Yang BERHATI IBU Depa memahami apa yang eda rasa.sebab ada yang pernah lalui.

Cikgu2 TAK BERSALAH Kalu nk rotan tibai sebab nak bg hukuman mendidik.tapi ne tahap dah melampau dah teruk. Eda sendri tak blh terima Akal fikiran. Salah anak aku ne sampai tahap mana yang cikgu blh hentam dia tera ne❓
Eda minta nitezen HENTI KECAM CIKGU2 LAIN. Disebabkan kelakuan tak bermoral SORANG CIKGU NAMA CIKGU2 LAIN HABIS TERCALAR.
EDA MINTA MAAF SEKALI LAGI.
KES NE PIHAK POLIS DAH AMBIL TINDAKAN DAN SIASATAN.
BAGI UNDANG2 TENTUKAN.
BUKAN KITA NAK HUKUM ORANG.
Kita ada undang2.

No photo description available.
Eda minta maaf tak jawab pertanyaan nitezen sebab eda tak Mau keruhkan lagi keadaan.

Eda cerita disini sebab nak jawab segala apa yang nitezen kecam eda Dan anak.kami bukan minta simpati. Kami tak duka Allah nak uji Macam ne bulan puasa.

Buat laporan polis

Anak di hospital mendapatkan rawatan

sumber : FB Puan Eda Ni

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *